Spider-Man 3 je nejdražším filmem všech dob
Spider-Man 3 je nejdražším filmem všech dob
Ředitelka studia Sony Amy Pascalová má za sebou velmi úspěšný rok. V roce 2006 uvedlo Sony v kinech Šifru mistra Leonarda, která vydělala úctyhodných 758 milionů dolarů, velice dobře se dařilo i Casinu Royale, které málem dosáhlo hranice 600 milionů dolarů. Třináct filmů, které Sony v minulém roce uvedlo, se ocitlo první víkend promítání na prvním místě v žebříčku návštěvnosti. Křeslo Amy Pascalové ale může být velice snadno otřeseno, pokud se stane ze Spider-Mana 3 propadák. Nijak totiž nezabránila až nehoráznému utrácení, které začalo už během natáčení. Když začal Sam Raimi v lednu 2006 Spider-Mana 3 točit, věřilo se, že půjde o poslední díl, a tak musí být náležitě velkolepý. Rozpočet byl v té době stanoven na 250 milionů dolarů, ale jak natáčení pokračovalo, nějak jim bobtnalo. Řada lidí z Hollywoodu teď tvrdí, že samotné natáčení nakonec stálo zhruba 350 milionů dolarů.
Samotná produkce byla o osm měsíců delší, než se očekávalo, a každý natáčecí den takové filmu může stát zhruba jeden milion dolarů. A protože už byl stanovený datum premiéry, trikové studio si muselo pospíšit se svou prací na filmu a Sony jim tedy kvůli tomu muselo také náležitě připlatit. Nyní nastupuje na řadu reklama. Velkolepá, bombastická. Sony si pronajalo téměř celý New York na akci spojenou s propagací Spider-Mana 3. Přesná částka, která na celou propagaci nakonec padne, není známa, ale mluví se o zhruba 150 milionech dolarů. Spider-Man 3 by tedy měl nakonec rozpočet necelé půl miliardy. Dokáže vydělat v kinech víc, aby se zaplatil? Studio sérii věří, první dva díly dokázaly vydělat celkem 1,6 miliard dolarů. Říká se, že Spider-Man jsou takové Hvězdné války patřící Sony. Jejich záchranná síť, která nikdy nezklame. Ale podle výpočtu řady analytiků nemůže být trojka výdělečná s takovým rozpočtem ani s přičtením prodeje DVD. Jediné, co Sony může zachránit, je značka Spider-Mana jako taková a případný čtvrtý díl.
Zda bude Spider-Man 3 úspěšný, to se dozvíme už počátkem května (v USA má film premiéru 4. května). Předprodeje lístků na internetu ovšem dávají studiu Sony jistou naději. Počet prodaných lístků je už teď třikrát větší, než byl v případě Spider-Mana 2, který nakonec vydělal v kinech celosvětově 783 milionů dolarů. Za svůj první víkend promítání vydělal 88 milionů dolarů, a když to vynásobíme třikrát, dostáváme se na částku 264 milionů. Jen pro srovnání, Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže drží rekord ve vydělané částce za první víkend, která činí 135 milionů dolarů.